Social Items

Bajet Pergi Ke Korea

Cuba kalau sehari 3 kali makan dah RM315 90000 won. Sebab kerap sangat tengok cerita Winter Sonata Full House memang sangat terjebak.


Trip Buddies Ke Korea Selama 13 Hari Dengan Bajet Tak Sampai Rm3k

Jadi Mama dan travel partner Mama dah set bajet nak bawak.

Bajet pergi ke korea. Betul ke boleh ke Seoul Korea Selatan bawah RM1000. Boleh main slide snow tuh jugak. Cuma kita kena rajin mengumpul duit.

Anda rasa boleh tak pergi ke Korea dengan bajet yang ciput. Tak semestinya pergi semua tempat tu. And kami main salji dekat snowplay dia.

Selagi boleh rendahkan kos buat aje. Baca artikel ini sehingga habis dan anda akan tahu pergi ke Korea pertama kali tanpa guna travel agen adalah trip yang sangat menjimatkan selamat tak sesat dan sangat mudah. Zairul telah berjaya menerokai Korea Selatan iaitu di Seoul dan Pulau Jeju dengan bajet bawah RM1500 seorang dan dikongsikan juga dengan 2 orang ahli keluarganya yang lain.

Setiap musim ada kelebihan dan kecantikan masing-masing terpulang pada bajet poket kita nak pergi musim apa. Sebab tu lah masa bercuti ke Korea hari tu Mama tak bawa sangat makanan packed food dari Malaysia. Sebelum pergi tu ada kawan Mama dah cakap makanan kat Korea mahal gak tau.

Kami letak bajet seorang RM500 untuk 5 malam so this is under budget so proceed je. Kat bawah niaku list kan secara ringkas bajet untuk 5h4m aku kat korea ehingin aku tekankanyang ini ialah BUDGETmaksudnyaduit yang aku peruntukkansebelum aku ke koreayang real total expensesaku mintak maaflahaku tak catittapi aku selit-selitkan lah sikityang mana aku ingat. Sama ada nak pergi ketika musim bunga musim luruh musim panas atau musim sejuk.

Kalau mcm kami 3 orang makan Adni share dengan mumy paling murah kami kena 30000 won RM105. Ada je tempat-tempat yang tak perlu bayar sebab memang tempat tu public dan still enjoy. So tak perlulah anda menghabiskan duit yang banyak untuk melihat sendiri keindahan bumi Korea.

Pakej ke Korea ini adalah Hot Selling kami sepanjang tahun. Tu yang tak sabar sabar nak pergi. Selain itu pertimbangkan jgk keselesaan untuk yg membawa baby kanak2 dan warga emas.

Sebab dalam train subway ni la kita dapat tengok dan belajar juga cara hidup orang-orang Korea. MTB merupakan team yang diasaskan daripada pelajar malaysia di Korea. Kos ke Nami island ialah RM4800 Naik train pergi ke Gapyeong Station Pahtu ambik taxi untuk ke Jeti Nami island.

Kalau 10 hari kat sana dah berapa RM3150 900000 won. Itu sebabnya kami di Saya Backpacker nak kongsikan beberapa helah kita boleh jejak negara K-Pop ni dengan bajet yang sangat rendah. Setiap tahun berangan nak ke Seoul Korea.

Bajet ni sudah mengambil kira kadar matawang RM yang kini jatuh merudum. Panduan Bercuti Bajet di Korea Selatan Khas Untuk Orang Malaysia. Saya berminat dengan trip ke korea backpackers niboleh saya tahu bajet keseluruhan tak.

Happening gila bila tiba malam hari. Dapat pulak fefeeling Winter Sonata berkepit tepi pokok dengan asben montel CIkza tu. Dengan Bajet RM37k Lelaki Ini Kongsi Itinerari Jelajah Turki Selama 11H9M.

Pergi ke Pulau Manukan Sapi Mamutik Island Hoping Rm50 seorang. 6 Tempat Menarik Wajib Korang Pergi Jika Bercuti Ke Seoul Korea. Syukur Alhamdulillah dapat jejakkan kaki ke.

Tak semua tempat menarik kat Sabah ni kena bayar untuk masuk. Sebenarnya kita tak perlu pun keluar duit sekaligus beli tiket flight pergi. Pada bulan Mei 2017 saya dengan gembiranya memangkah Korea Selatan daripada senarai bucket list saya.

Oh ye untuk siapa-siapa yang nak pergi ke Seoul subway adalah option terbaik untuk korang pergi ke mana-mana tempat dalam Seoul ni sebab aksesnya yang luas cepat murah dan best. Kalo bajet setakat RM1k tuh paling murah pergi Indonesia le atau pun pergi sendiri tak payah ambik pakejunderground pakej. Hakalau betul-betul bajet memang boleh dapat.

Sebab masa tuh ada sikit salji turun. Jangan risau admin akan kongsikan tips jimat melancong ke Korea yang boleh anda gunakan untuk travel ke Korea. Ya buat pertama kalinya saya menjejakkan kaki ke tanah suci K-Pop dan kimchi untuk bercuti di sana selama 11 hari 10 jika tidak termasuk hari perjalanan saya.

Dengan butik butik skincare deretan kedai baju baju. Kos makan dekat Korea seorang untuk sekali mencekik paling murah 10000 won RM35. Dengan Bajet RM37k Lelaki Ini Kongsi Itinerari Jelajah Turki Selama 11H9M.

Percutian Bajet ke Seoul Korea Cat Cafe Myeongdong Seoul Lepas je kitaorang settle check in hostel terus nak menuju ke Myeongdong. Lagi murah beli tiket 6-12 bulan sebelum pergi time ada promotion. Freee je tapi budak-budak banyak main.

Bagi saya semua boleh pergi travel. Namun Anda bisa membawa uang Rp 9000000 10000000 untuk berjaga-jaga. Hotel Tempat Penginapan Untuk details penuh tentang tempat penginapan kami di SeoulKorea boleh pergi entry sebelum ni - Star Hostel Myeongdong Family.

Area myeongdong ni macam bukit bintang kita. Korea Selatan adalah tempat yang berpatutan tetapi kosnya berbeza jikalau anda tinggal di bandar atau pinggir bandar. Tetapkan bajet yg anda nak guna utk melancong ni.

Perkongsian itinerari dan tips ini adalah dari Nur Aliah Mohd Nor sewaktu percutian beliau ke Korea tanpa diubah apa-apa sekalipun. Bajet trip kita juga dipengaruhi oleh musim bila kita pergi. Cara Kami Rancang Trip Ke Korea Dengan Bajet 6K All-In.

Total keseluruhan dari biaya liburan ke Korea ini adalah sekitar Rp 8000000 sudah termasuk tiket pesawat pulang-pergi dan Visa. Jadi jumlah untuk tiket masuk secara kasarnya adalah RM88 seorang. Tu sekali makan je tu.

Keseluruhan bajet dalam RM6K all-in termasuk air ticket return Air Asia X makan shopping masuk theme park transportation dan penginapan. Terutama waktu musim sejuk. Saya akan ceritakan secara ringkas 5 perkara penting perlu anda.

Mereka juga telah berada di Korea Selatan selama 8 hari. Di Korea ada 4 musim untuk kita pilih. Pahtu kami naik feri ke sana.

Jalan-jalan jap ambik gambar sambil menikmati salji. Habis Keliling Korea Dalam Masa 8 Hari Dengan Bajet RM 1900. Untuk 5 malam kami perlu spend RM 47422 seorang untuk sewa DOUBLE STUDIO Room with all kitchen facilities inside.

Apakah bajet yang disarankan apabila anda pergi ke Korea Selatan. Kami telah tinggal di korea lebih 5 tahun dan memahami jenis percutian bagaimana ataupun bajet. Memang daebak habis lah.

Sbb kawan saya kata bajet dia pergi ke sana hmpr 5k feb 2016. Atau lama dah teringin nak pergi ke Korea tapi tak de bajet. Kalau tak jatuh lagiiiiilah murah.

Yang penting dapat pergi ke semua tempat menarik di Korea. Ahhh best betul kalau dapat pergi Turki hujung tahun nanti. Penginapan adalah mahal di Seoul kerana ia merupakan ibu negara Korea Selatan.

Memang dah pasang niat aku nak cuba makanan Korea dan dah berkira-kira berapa nak bajet makan di Korea. Berbalik pada point di atas tadi.


Bajet Bawah Rm1 5k Boleh Explore Korea Selatan Selama 8 Hari


Show comments
Hide comments

No comments